Dnia 23.06.2018 r. przy deszczowej pogodzie, ale z radosnym sercem, członkowie Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Archidiecezji Przemyskiej z Oddziału Rejonowego w Jarosławiu wyruszyli na jednodniową pielgrzymkę. Towarzyszył nam asystent kościelny o. Tadeusz Klichowicz OP.

Pielgrzymowanie zaczęliśmy od Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Tarnowie, gdzie pokłoniliśmy się przed Jej obliczem, dziękując za dotychczas otrzymane łaski i prosząc o dalszą opiekę nad naszymi rodzinami oraz zgodę i opiekę dla naszej Ojczyzny. Dodatkowo ksiądz przewodnik opowiedział nam historię sanktuarium.

Następnym punktem trasy pielgrzymkowej była Bazylika Mniejsza Matki Boskiej Tuchowskiej, Patronki ziemi tarnowskiej. Po przywitaniu się z Matką Bożą i modlitwie, zwiedziliśmy z przewodnikiem lokalne muzeum etnograficzne.
W dalszą pielgrzymkę udaliśmy się do miejscowości Jamna, gdzie mieści się kościół pw. Matki Boskiej Niezawodnej Nadziei. Historię tworzenia i powstania ośrodka akademickiego duszpasterstwa przedstawił nam o. Tadeusz, który wraz z nieżyjącym już o. Janem Górą byli pionierami tego ośrodka.
W kościele znajduje się koronowana przez Ojca Świętego Jana Pawła II przepiękna ikona Matki Bożej Niezawodnej Nadziei, która pisana była w okolicznościach niezwykle poruszającej historii młodej matki, która poświęciła swoje życie dla rodzącego się jej dziecka. W tym niezwykłym miejscu uczestniczyliśmy we Mszy Świętej celebrowanej przez o. Tadeusza. Po uczcie dla ducha, udaliśmy się na ucztę dla ciała, w której towarzyszył nam gospodarz ośrodka duszpasterskiego o. Andrzej Chlewicki OP. Następnie o. Tadeusz oprowadził nas po ośrodku i opowiedział związane z nim rozliczne historie. O godzinie 15:00 udaliśmy się do kościoła, aby przed wystawionym Najświętszym Sakramentem pomodlić się Koronką do Miłosierdzia Bożego.
Po radośnie spędzonym czasie w malowniczo położnej na Pogórzu Rożnowskim Jamnej, udaliśmy się do Sanktuarium Świętych Pustelników Świerada i Benedykta w miejscowości Tropie nad Dunajcem. Pierwszym etapem było odwiedzenie pustelni Św. Świerada, znajdującej się nieopodal świątyni. Następnie przybyliśmy do sanktuarium, gdzie uczestniczyliśmy w adoracji Najświętszego Sakramentu.A po modlitwie wysłuchaliśmy bogatej historii istniejącej świątyni.

Po tak intensywnym dniu pielgrzymowania, dzięki Bożej Opatrzności nasza wyprawa zakończyła się szczęśliwym powrotem wszystkich uczestników do domów.