W dniach 21-22 września odbyła się XXXV Ogólnopolska Pielgrzymka Małżeństw i Rodzin na Jasną Górę. Głównym hasłem tegorocznej pielgrzymki było „Rodzina Sanktuarium życia”.Członkowie  i  sympatycy naszego Stowarzyszenia  również wzięli w niej udział.
Organizatorem i opiekunem naszej pielgrzymki był Konrad Fryda-wiceprezes Zarządu Głównego SRK AP, który  dodatkowo zaplanował  nawiedzenie Bazyliki św. Michała Archanioła i św. Stanisława Biskupa Męczennika na Skałce po której oprowadził nas przewodnik, przybliżając nam historie kościoła jego przebudowy oraz męczeńską śmierć Św. Stanisława Biskupa.
Z Krakowa udaliśmy się w drogę do Matki Bożej Częstochowskiej na Jasną Górę.

O godz14:30 udaliśmy się powitać Matkę Bożą i wziąć udział we Mszy św. sprawowanej za Ojczyznę.
Następnie  w auli  Ojca Augustyna  Kordeckiego  można było zobaczyć wystawę „ Matki mężne i szalone”  oraz „ Rodzina wobec dramatu dziecka utraconego” wraz z wykładem o ochronie  prawnej dziecka w Polsce.
Wieczorem uczestniczyliśmy we wspólnej Drodze Krzyżowej na jasnogórskich wałach, a następnie udaliśmy się do Kaplicy Matki Bożej na Apel Jasnogórski .
W niedzielę  w oczekiwaniu na Eucharystię  odmówiliśmy wspólnie różaniec, polecając małżeństwa, rodziny  oraz naszą ojczyznę.
 Mszy św.  przewodniczył i homilię wygłosił  ks. bp Wiesław Śmigiel, który szczególnie kładł nacisk na  rodzinę i ochronę  życia od poczęcia aż do naturalnej śmierci.
Przed błogosławieństwem  zostały odnowione przyrzeczenia małżeńskie. Zawierzenie małżeństw i rodzin Królowej Polski  oraz swoje ślubowanie złożyli nowi doradcy życia rodzinnego .
Po błogosławieństwie umocnieni Duchem Świętym, zawierzeni Matce Bożej z radością w sercach i śpiewem na ustach żegnając Maryję, udaliśmy się do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach, aby w kaplicy Najświętszego Sakramentu  zawierzyć nasze rodziny, nasze Stowarzyszenie oraz nas samych Jezusowi Miłosiernemu.
Kolejnym celem naszej pielgrzymki było  zwiedzanie Sanktuarium Św. Jana  Pawła II
W kaplicy kapłańskiej gdzie adorowaliśmy relikwiarz z krwią papieża umieszczony na płycie nagrobnej w otwartym Ewangeliarzu  zostaliśmy pobłogosławieni Najświętszym Sakramentem, natomiast  nawiedzając górny  kościół dane nam było  ucałować relikwie z krwią papieża.

Tak jak wcześniej było wspomniane pielgrzymkę dla  członków SRK  z Przemyśla i Jarosławia  organizował Konrad Fryda, któremu pragniemy podziękować za całą oprawę modlitewną podczas podróży szczególną troskę o uczestników pielgrzymki oraz bardzo dobrą organizację.
Niech dobry Bóg ma go w swej opiece a Matka Boża wyprasza na co dzień potrzebne łaski zdrowia i sił w posługiwaniu i pracy na rzecz Stowarzyszenia.
Serdecznie dziękujemy również Pani Annie Wawrzynów-Sekretarza Zarządu Głównego SRK AP, która koordynowała organizację wyjazdu dla części grupy z Przemyśla!